این روزها، کمتر صفحه ای را در نت مشاهده می کنیم که دست کم یک لوگوی تبلیغاتی را در خود جای نداده باشد و این مسئله اهمیت تبلیغاتی را که برای همه اثبات شده است را میرساند. اما حالا سوال اینجاست که آیا از دیدن تبلیغات مشابه و کسل کننده موجود در صفحات وب (منظورم وبلاگستان فارسی است!) خسته نشده اید؟!

متاسفانه در این زمینه هنوز هم نسبت به سایر مسائل، ضعف بیشتری در نوع و شیوه ی تبلیغات وجود دارد.


یک: اول از همه باید به این مورد توجه کنید که نوشتن اسم وبلاگ (یا وب سایت) و نهایتا درج یک عکس در زمینه تبلیغ، اصلا راه خوبی برای جذب بازدید کننده نیست! به جای این کار محتوای تبلیغ را طوری ایجاد کنید تا بیننده، دلیلی برای کلیک روی آن را داشته باشد. به او بگویید که بعد از کلیک روی تبلیغ شما، چه چیزی را قرار است ببیند و یا بیاموزد. نگران هم نباشید، مجبور نیستید همه این ها را در یک کادر کوچک جا بدهید، از تبلیغات فلش و یا تصاویر متحرک (gif) هم میتوان استفاده کرد!

دو: نکته دوم در مورد رنگ تبلیغات است. برای انتخاب رنگ تبلیغ خود چه کار می کنید؟ اولین راه این است که چند تبلیغ مختلف را می بینید و رایج ترین رنگ مورد استفاده را برای آن انتخاب می کنید. اما نه، این راه خوبی نیست! به تبلیغات دیگری که در سایت تبلیغ دهنده شما وجود دارد توجه کنید و سعی کنید رنگی را متفاوت از آن ها انتخاب کنید تا تبلیغ تان نمای بیشتری داشته باشد. اگر تبلیغات دیگر از شکل های معمول با گوشه های ساده استفاده می کنند شما سعی کنید که گوشه های تبیلغ خود را گرد طراحی کنید و یا شکل آن را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:   مینیمالیسم در هنر (هنرهای تجسمی - معماری - ادبیات - سینما - عکاسی و ...)

سه: به این نکته توجه داشته باشید که محتوای تبلیغ تان را از نوشته پر نکنید و در عوض آن را ساده ایجاد کنید. یک پیام مختصر و مفید که باعث جذب بیننده بشود کافی است! یادتان باشد شما زمان زیادی برای مکث کاربر روی تبلیغ تان را ندارید!

چهار: بیننده تبلیغ خود را خسته نکنید و در عوض سعی کنید تا او کنجکاو شود! غافلگیرش کنید! می توانید از شیوه هایی استفاده کنید که در تبلیغات دیگر وجود ندارد. مثلا تبلیغ متنی ای که دارای محتوای زیر است، می تواند کلیک های زیادی را به سوی خود جذب کند، هرچند که از هیچ جلوه بصری استفاده نکرده باشد:
اینجا قرار است اتفاق مهمی بیافتد، دوست دارید در آن شریک باشید؟!

پنج: مورد پنجم درباره تبلیغات چشمک زن است! حتما تا به حال یکی از آن ها را دیده اید. تبلیغاتی که با توجه به متحرک بودن آن، از مراحل زیادی برای انتشار پیام خود استفاده می کنند. اگر به مورد چهارم توجه لازم را کرده باشید، نیاز چندانی نیست که از زرق و برق زیادی استفاده کنید.

 

منبع: market.ravabet.com