ناسا، در فاصله بين فيلم هاي علمي تخيلي “Interstellar” و “The Martian” (مريخي)، فرهنگ استفاده از تصاویر جذاب و محبوب را احيا می‌كند. براي این کار، آژانس فضايي “Jet Propulsion Labb” استوديو طراحي و تصويرسازي “Invisible Creature” را مامور طراحي يك سري پوستر با موضوع گردشگري فضايي كرد.

پوستر “سفر بزرگ” با الهام از جلدهاي كاغذي فيلم هاي علمي تخيلي دهه 60 ساخته شده است و هم رديف قرار گرفتن زحل، اورانوس و نپتون هر 175 سال يك بار را نشان مي دهد.
Invisible creature سفر بزرگ را به عنوان جشن دويستمين سالگرد فرا رسيدن يك لحظه مهم به تصوير مي‌كشد.
پوستر دوم حس بيشتري از اوايل دهه هفتاد ميلادي را در ما زنده مي كند. در اين پوستر با استفاده از قدرت تصوير گل، يك پيام ظريف و دقيق نيز به تصوري از مريخ اضافه شده است. هدف از طراحي اين پوستر انتقال پيام تصور سفر به مريخ به مثابه مقصدي تاريخي در صد ها سال آينده ذكر مي شود.

طراحی پوستر

آخرين پوستر به معرفي ماه با روكش يخي زحل موسوم به “انسلادوس” مي پردازد كه آمونياك و متان را منتشر مي كند. هدف از طراحي اين آگهي تبليغاتي مطرح كردن يك سري اماكن توريستي شبيه به پارک‌هاي ملي امروزي است.

Arti_ir_NASA_grand_tour_N

Invisible Creature بيش از 10 سال پيش توسط دان و رايان كلارك پايه ريزي شد كه براي بخش برندينگ و بسته بندي آلبوم های گروه های راك كار كرده اند. كندريك لامار و گروه راك “Alice in Chains” از جمله آن ها هستند. آن ها اين استعداد را از پدر بزرگ خود به ارث برده اند كه 30 سال از عمر خود را صرف كمك به ناسا براي به تصوير كشيدن آينده كرد.

بیشتر بخوانید:   تذهیب چیست؟

پوستر گردشگری

پوستر

مترجم: مرضیه فروتن
www.adweek.com