این سوال را خیلی‌ها می‌پرسند. واقعا بهترین جا برای یادگرفتن دیجیتال مارکتینگ کجاست؟ کلاس چه کسی را شرکت کنیم؟ چه کسی در این زمینه خبره است؟ از کجا شروع کنیم؟

آموزش دیجیتال مارکتینگ گوگل

واقعا برای خودم هم دیگه سوال شده بود. خیلی از دوستانی که ازم میپرسن بهشون آکادمی گوگل گاراژ یا آکادمی هاب اسپات رو معرفی می‌کردم. اما این اواخر این سوالات که بهترین دوره یا کلاس دیجیتال مارکتینگ کجاست؟ یا با چقدر هزینه میشه دیجیتال مارکتینگ یاد گرفت و … زیاد شده بود. خب منم گشتم و گشتم تا بهترین توضیحات رو تو وبلاگ مصطفی لامعی پیدا کردم. طبق روال آرتی، تجربیات خودمو به نوشته‌ی ایشون اضافه می‌کنم و تو وبلاگ میزارم. واقعیت اینه که لازم نیست تو هیچ کلاسی شرکت کنین! حتی اولش لازم نیست هزینه‌ی خاصی بکنین!

آکادمی هاب اسپات

همه این دانش به شکل رایگان در اینترنت وجود دارد.

منابع آموزشی روی اینترنت را می‌توانید در سایت‌های مختلفی پیدا کنید که من لیستی از آنها را در ادامه می‌آورم.

اینجا نمی‌خوام در مورد آکادمی‌ها و دوره‌هایی که تو موسسه‌های وطنی برگزار میشه و خیلی هم زیاد شده و گردش مالی خوبی هم دارن، صحبتی بکنم. اما فقط تجربه‌ی شخصی رو میگم دوره‌هایی که تو موسسات برگزار میشن سطح خیلی پایین‌تری داره نسبت به دوره‌های آنلاین آکادمی‌هایی که بالا ذکر شد.

خب احتمالا سوال بعدی این میتونه باشه که این دوره‌های آنلاین مدرک هم دارن؟

جواب معمولا بله هست.

البته اگر می‌خواین دیجیتال مارکتر خوب و کاردرستی بشین نباید به مدرک و … دل خوش کنین اما خب مدرک چیزیه که خیلی از بچه‌ها دوست دارن داشته باشن و ممکنه برای استخدام هم به کارشون بیاد.

بیشتر بخوانید:   تلنگری به منطقه ممنوعه؛ گرافیک، روابط عمومی و تبلیغات

من صرفا جهت تزئین صفحه سرتیفیکیت آکادمی گوگل رو میزارم:

آکادمی دیجیتال مارکتینگ گوگل

البته تعداد منابع بسیار زیاد است و اگر یک جستجوی ساده انجام دهید لیست‌های بسیاری را پیدا خواهید کرد.

باید به این نکته هم دقت کنید که خیلی‌ها توان این را ندارند که خودشان مطلبی را یاد بگیرند که به نظرم باید حتما روی این مهارت کار کنند. برای رفع این مشکل بهتره از آموزش‌هایی استفاده کنند که با مثال پیش میره. اینجاست که یوتوب هم خیلی میتونه کمک کنه.

دانش در سطح وسیعی در این حوزه در حال تولید، تغییر و تحول است و لازم است که ما به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ به روز باشیم.

بعد از کسب این دانش گام بعدی درگیر کار عملی شدن است. علاوه بر این حالا می‌توانید تجربه مدرسان مختلف را شنیده و با دانش خود آنها را تطبیق دهید.

کار عملی را برای آموختن دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

کسی که وارد دنیای مارکتینگ شده است برای اولین گام باید بتواند مهارت‌های خود را به شکلی درست به جامعه مخاطبین معرفی کند. ممکن است از خودتان بپرسید که به عنوان یک تازه وارد من که مهارتی برای معرفی ندارم. بله حرف شما درست است اما همه چیزی هست که بسیار مهم‌تر از دانش تخصصی شما است.

یکی از این مهارت‌ها تلاش شما برای آموختن است. بسیاری از کارفرماها به دنبال افرادی هستند که علاقه‌مند به یادگیری باشند. این واقعیته! امروز انگیزه به اندازه مدرک دانشگاهی و شاید هم بیشتر از اون اهمیت داره.

به نظر من هر متخصص دیجیتال مارکتینگ باید وبلاگ شخصی خودش را داشته باشد و همیشه در آن از تجربیات خود بنویسد. خبر خوش این است با وجود سرویس وبلاگ نویسی ویرگول می‌توانید به سادگی کار را با درست کردن وبلاگ خودتان شروع کنید. در وبلاگتان تجربیاتتان را در مورد مطالبی که یاد گرفته‌اید بنویسید.

بیشتر بخوانید:   پوستر

با تشکر از وبلاگ مصطفی لامعی