«Google برای کسب‌وکار من» چیست؟

«Google برای کسب‌وکار من» ابزاری رایگانی است که با کمک آن می‌توانید چگونگی نمایش کسب‌وکار محلی‌تان را در محصولات گوگل، مانند نقشه گوگل و نتایج جستجو را مدیریت کنید. اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید که در مکان خاصی به مشتریان خدمات ارائه می‌کند، یا به مشتریان درون ناحیه خدماتی معینی خدمات ارائه می‌کنید، «Google برای کسب‌وکار من» می‌تواند کمک کند که مشتریان راحت‌تر شما را پیدا کنند. کسب‌وکارهای تأیید شده در Google دو برابر احتمال دارد از نظر کاربران معتبر شناخته شوند.

خودتان را جای یک مشتری بالقوه تصور کنید. این مشتری سه مجتمع ساختمانی با فروشگاه شما فاصله دارد و دقیقاً دنبال همان چیزی می‌گردد که شما در این محله به بهترین شکل انجام می‌دهید — شاید تابلوی شما را دیده باشد یا درباره کسب‌وکارتان از دوستی شنیده باشد. اگر خدمات شما را در Google جستجو کند، چه چیزی پیدا خواهد کرد؟

حضور مداوم کسب‌وکارتان در «Google برای کسب‌وکار من» می‌تواند به مشتریان کمک کند محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید کشف کنند، با شما تماس بگیرند، و مکانتان را پیدا کنند.

آموزش فارسی گوگل کسب و کار من

و همه اینها رایگان است!

برای مدیریت چگونگی نشان داده شدن کسب‌وکارتان در اینترنت چند راه وجود دارد:

  • بهینه‌سازی موتور جستجو، یا SEO‏ مربوط می‌شود به چگونگی نشان داده شدن نتایج هنگامی که کسی از موتور جستجویی مانند Google استفاده می‌کند. به این نتایج، نتایج جستجوی عادی گفته می‌شود. شما نمی‌توانید با پرداخت پول چگونگی یا محل نشان داده شدن نتایج جستجوی عادی را تغییر دهید: عوامل متعددی آن‌ها را تعیین می‌کنند، مانند اینکه تا چه حد با جستجوی اصلی مرتبط هستند.
  • بازاریابی در موتور جستجو، یا SEM‏ به آگهی‌هایی مربوط می‌شود که خریداری می‌کنید تا نزدیک نتایج جستجو نشان داده شوند — این همان چیزی است که می‌توانید با برنامه تبلیغات آنلاین Google، یا همان Google Ads انجام دهید. وقتی برای تبلیغ کسب‌وکارتان آماده شدید، می‌توانید با کمپین‌های هوشمند در آگهی‌های Google‏ (google adwords) شروع کنید که استفاده از آن هم سخت نیست اما بهتر است در ابتدای کار از مشاور اسفاده کنید.
  • «Google برای کسب‌وکار من» کمک می‌کند در نتایج محلی که به روش‌های متعددی در Maps و جستجو نشان داده می‌شود، باقی بمانید. این نتایج متناسب با منطقه خاص جغرافیایی طراحی شده و به کاربران کمک می‌کند کسب‌وکارهای اطراف را پیدا کنند.

جمع‌بندی: SEO‏، SEM، و مدیریت نتایج محلی همه راه‌هایی برای بهبود حضور اینترنتی شما هستند. اکنون به نتایج محلی و کارهایی که می‌توانید با «Google برای کسب‌وکار من» انجام دهید، از نزدیک نگاه می‌کنیم.

با «Google برای کسب‌وکار من» چه کارهایی می‌توانید بکنید؟

مزایای «Google برای کسب‌وکار من» را می‌توانید در سه دسته بگنجانید.

بیشتر بخوانید:   بهترین بسته‌بندی‌های 2016

نگه‌داشتن اطلاعات دقیق کسب‌وکار شما در فضای اینترنت
ساعات کاری، وب‌سایت، شماره تلفن، و مکانتان را به Google بگویید (نشانی خیابان، ناحیه خدماتی، یا نشانگر مکان، بسته به کسب‌وکار شما).
با استفاده از برنامه دستگاه همراه هر جا هستید حضور اینترنتی‌تان را به‌روز نگه‌دارید.
تعامل با مشتریان
از کسب‌وکارتان و محصولات و خدماتش عکس پست کنید.
نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.
جذب مشتریان جدید
نحوه نشان داده شدن کسب‌وکارتان را در اینترنت بهبود دهید تا مشتریان جدید بتوانند شما را پیدا کنند.
مشتریان را به وب‌سایتتان هدایت کنید.

مدیریت اطلاعات

کسب‌وکارهایی که اطلاعاتشان را در «Google برای کسب‌وکار من» تأیید می‌کنند از نظر مشتریان معتبر شناخته می‌شوند. مطمئن شوید وقتی افراد کسب‌وکار شما را در Google Maps و «جستجو» پیدا می‌کنند، به اطلاعاتی مانند ساعات کاری، وب‌سایت و نشانی خیابان شما دسترسی داشته باشند.

تعامل با مشتریان

نظرات مشتریانتان را بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید، و عکس‌هایی پست کنید که به‌خوبی نشان دهند چه کارهایی انجام می‌دهید. در Google Maps، درخواست مسیرهای رانندگی به کسب و کارهایی که به فهرست‌هایشان عکس اضافه کرده‌اند ۴۲٪، و تعداد کلیک برای رفتن به وب‌سایت آن‌ها ۳۵٪ بیشتر از کسب و کارهایی است که عکس نگذاشته‌اند.

درک و گسترش حضور

در مورد نحوه جستجوی مشتریان برای کسب و کارتان و نیز مبدأ این مشتریان اطلاعات آماری دریافت کنید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی دریافت کنید مانند اینکه چند نفر مستقیماً از شماره تلفنی با کسب‌وکارتان تماس گرفته‌اند که در نتایج جستجوهای محلی در «جستجو» و Maps نمایش داده شده است.

بیشتر بخوانید:   بازاریابی چریکی و پیاده‌سازی آن در کسب‌وکارها

آیا «Google برای کسب‌وکار من» به درد شما می‌خورد؟

اگر مدیر فروشگاه، شعبه یا کسب‌وکاری با منطقه مشخص خدماتی هستید:

کسب‌وکار شما برای «Google برای کسب‌وکار من» مناسب است.

«Google برای کسب‌وکار من» برای کسب‌وکارهایی ساخته شده که طی ساعات کاری مشخصی با مشتریان تماس حضوری برقرار می‌کنند. برای کسب‌وکارهایی که منحصراً آنلاین هستند یا برای مواردی مانند اجاره و فروش مناسب نیست.

برای کسب‌وکارهای بزرگتر، «Google برای کسب‌وکار من» ابزاری هم برای مدیریت مکان‌ها به تعداد زیاد ارائه می‌دهد.

کسب‌وکار تحت مدیریت شما فقط اینترنتی است.

متأسفانه «Google برای کسب‌وکار من» فقط به کسب‌وکارهایی خدمات ارائه می‌کند که با مشتریان تماس حضوری برقرار می‌کنند، و به کسب‌وکارهای فقط اینترنتی خدمات خاصی نمی‌دهد.